Aikuisille

Lavis-lavatanssijumppa

LAVIS® on uusi suomalainen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan yhdistelmään. LAVIS® tunneilla kuka tahansa voi kohentaa kuntoa ja hankkia hyvää mieltä tanssilavoilta tutun musiikin tahtiin. Tunneilla soi musiikki aina humpasta jenkkaan ja cha chaasta rokkiin. Vaikka LAVIS® tunneilla oppii kuntoilun lomassa lavatanssien perusaskeleita, kyse ei ole tanssin opetuksesta vaan jumpasta. LAVIS- lavatanssijumppa tunneilla tärkeää onkin hyvä ja rento fiilis, jossa jokainen saa liikkua omalla tasollaan. Tanssiparin puute ei ole ongelma, sillä LAVIS® tunneilla jorataan yksin.

VIRE-LAVIS

Vire-Lavis pohjautuu Lavis-lavatanssijumppaan ja on siitä sovellettu versio henkilöille, joilla on sairauden, vamman tai muun syyn vuoksi toimintakyvyn rajoituksia. Vire-Lavis tunnit toteutetaan pääosin istuen ja tuolia apuna käyttäen. Jokainen humppailee omaa kuntoa ja vointia kuunnellen, ja musiikki vie mennessään niin että kainaloiden hikoilua ei edes ehdi huomata.

TotalBody-jumppa

Alkulämmittelyn jälkeen harjoitetaan tehokkaasti koko kroppaa ja puserretaan hiki pintaan. Liikkeet tehdään pääosin kehonpainoharjoitteluna, mutta välillä otetaan välineitä mausteeksi. Harjoittelumuotona käytetään mm. intervalliharjoittelua, kiertoharjoittelua. Tunti sopii kaikenkuntoisille, sillä ohjaaja antaa vaihtoehtoja liikkeille, jolloin voit säädellä rääkkiä oman kunnon mukaan. Lopuksi kevyet venyttelyt.

Venyttely & liikkuvuus

Lempeää liikuntaa ja lihasten venyttelyä, omaa kehoa kuunnellen. Lämmittelyä koko kehon liikkeillä, venyttelyjä, liikkuvuutta, lihasten herättelyjä ja tasapainoilua. Harjoitukset tehdään seisten, istuen tuolilla/lattialla sekä makuuasennossa.

Korsetti kuntoon

Tällä tunnilla keskitytään keskivartalon lihaksiin, treenaten niitä tehokkaasti ja monipuolisesti. Lämmittelyt, lihaskuntoharjoitukset, sykkeen kohotukset, liikkuvuus sekä itsensä voittaminen on ohjelmassa kun korsettia pistetään kuntoon.

RYHTIJUMPPA

Huolletaan selkä-niska-hartiaseutua liikkuvuus ja venytysliikkein sekä vahvistetaan monipuolisin, rauhallisin liikkein. Jumppa antaa ryhtiä ja hellii selkärankaa. Melkein kuin pituuttakin kasvaisi lisää :)

keppijumppa

Poppi-Salilla huiskitaan kepin kanssa ja saadaan rankaa vetristymään, olkaniveliä liikkeelle ja  jalkalihaksia töihin tehokkailla perusliikkeillä. Jumppa liikuttaa koko kehoa ja liikkeitä on helppo soveltaa jokaisen oman kunnon mukaan.

CIRCUIT-TEHOKAS KIERTOHARJOITTELU

Tässä jumpassa mm. nyrkkeilään, potkitaan, hypellään, hengästytään, hiotaan, annetaan kaikkensa. Kiertoharjoittelu mahdollistaa tehokkaat sykevaihtelut, itsensä haastamisen ja moipuolisen liikevalikoiman. Jokainen taistelee itsensä kanssa ja treenin jälkeen hyvä olo on ansaittu.

LEMPEÄÄ LIIKUNTAA

Tasapainoilua, lihaskuntoliikkeitä maltilla ja tunnustellen. Liikeet tehdään lempeästi kuunnellen ja tutustuen omaan kroppaan. 

REISI-PAKARAJUMPPA

 Jumpataan voimaa pakaroihin ja reisiin. Ohjatuissa liikkeissä annetaan eri tasoisia vaihtoehtoja, joista jokaiselle löytyy sopivan tehoinen vastus.Tavoitteena kihelmöinti ja polte pakaroissa ja reisissä.

STEP&BODY

Askellusta, sykettä, lihaskuntoa. Liikettä koko kropalle, tavoitteena hikikarpalot ja hyvätreeni.